Erratagram 6
@Mirjam
Die ene letter waar het om gaat heeft volgens mij twee mogelijkheden:
- een die inhoudelijk misschien beter is, maar waarbij de laatste letter van 1 overbodig is;
- een waarbij de laatste letter van 1 prima is, maar die dus inhoudelijk minder sterk is. Maar dat inhoudelijke is bij een erratagram misschien ook minder belangrijk.
Dank je Monique
Ronald, het tweede woord is ook een erratum. Kijk eens naar je woord en maak hier met één letter iets anders van en je antwoord klopt.
Ik kom hier niet uit. Het erratum met toverkracht zit voor mij in 1. Niet in 2. Daar verwacht ik dus geen erratum meer, maar dan zou de 10 een 9 moeten zijn.
Nelleke: bij mij zit daar alleen maar Frans bij.
Wie helpt mij met het laatste deel van nr 8 . Ga ik voor de Franse versie of moet ik Nederlands
Denken ?
O ja. Natuurlijk. Bedankt Cle.
Truus, denk aan de Tweede Wereldoorlog.
Ondanks alle letters kan ik hier geen erratagram-waardig woord van maken. Dus graag een hint.
Bedankt NanU, gevonden.
Perhaps love (daar knap ik echt wel van op .. ;-))
Graag een hint. Ik heb alle gegeven letters, maar zie het totaal niet.
Bij deze puzzel moet je geen spijkers op laag water zoeken, het is spielerei.
Dan hoef je niet zo ver meer te zoeken, Wandeltante. Zullen we de hints iets minder expliciet houden, Tarsis?
Bedankt Tarsis, ik ga zoeken.
Wandeltante,
Frans Bauer
ik kom er nog niet uit, heeft iemand een aanvullende hint?
Als ik het goed zie, dan is de laatste letter van 1 niet op zijn plaats
Bedankt Kate Grimbergen.
Tarsis, dit is een erratagram!
Is 10 dan toch 9?
Met dat onderdeel gaat het rapper.
Let op '!
We heeft er een hint?
Ik worstel nog steeds met 2. Wie helpt?