Erratagram 6



Om een bericht te plaatsen dient u in te loggen: Ga naar login pagina .

pagina 1/2

2
Rech
13-6-2026 00:30:27

@Mirjam
Die ene letter waar het om gaat heeft volgens mij twee mogelijkheden:

  • een die inhoudelijk misschien beter is, maar waarbij de laatste letter van 1 overbodig is;
  • een waarbij de laatste letter van 1 prima is, maar die dus inhoudelijk minder sterk is. Maar dat inhoudelijke is bij een erratagram misschien ook minder belangrijk.

8
Nelleke
12-6-2026 11:34:40

Dank je Monique


2
Mirjam
12-6-2026 09:35:30

Ronald, het tweede woord is ook een erratum. Kijk eens naar je woord en maak hier met één letter iets anders van en je antwoord klopt.


2
Ronald
12-6-2026 08:12:58

Ik kom hier niet uit. Het erratum met toverkracht zit voor mij in 1. Niet in 2. Daar verwacht ik dus geen erratum meer, maar dan zou de 10 een 9 moeten zijn.


8
Monique Waalwijk
11-6-2026 19:08:57

Nelleke: bij mij zit daar alleen maar Frans bij.


8
Nelleke
11-6-2026 17:15:14

Wie helpt mij met het laatste deel van nr 8 . Ga ik voor de Franse versie of moet ik Nederlands
Denken ?


13
Truus
11-6-2026 08:30:57

O ja. Natuurlijk. Bedankt Cle.


13
Cle
11-6-2026 07:58:55

Truus, denk aan de Tweede Wereldoorlog.


13
Truus
10-6-2026 22:31:34

Ondanks alle letters kan ik hier geen erratagram-waardig woord van maken. Dus graag een hint.


22
Jan van Leiden
7-6-2026 16:44:24

Bedankt NanU, gevonden.


22
NanU, Den Haag
7-6-2026 15:32:24

Perhaps love (daar knap ik echt wel van op .. ;-))


22
Jan van Leiden
7-6-2026 14:18:14

Graag een hint. Ik heb alle gegeven letters, maar zie het totaal niet.


XX
Kate, Grimbergen
5-6-2026 14:58:48

Bij deze puzzel moet je geen spijkers op laag water zoeken, het is spielerei.


12
Monique Waalwijk
4-6-2026 21:57:42

Dan hoef je niet zo ver meer te zoeken, Wandeltante. Zullen we de hints iets minder expliciet houden, Tarsis?


12
Wandeltante
4-6-2026 21:49:14

Bedankt Tarsis, ik ga zoeken.


12
Tarsis
4-6-2026 21:47:19

Wandeltante,

Frans Bauer


12
Wandeltante
4-6-2026 21:24:29

ik kom er nog niet uit, heeft iemand een aanvullende hint?


2
Tarsis
4-6-2026 20:45:49

Als ik het goed zie, dan is de laatste letter van 1 niet op zijn plaats


12
Wandeltante
4-6-2026 20:41:56

Bedankt Kate Grimbergen.


2
Cle
4-6-2026 20:09:42

Tarsis, dit is een erratagram!


2
Tarsis
4-6-2026 20:01:09

Is 10 dan toch 9?


2
Kate, Grimbergen
4-6-2026 19:36:14

Met dat onderdeel gaat het rapper.


12
Kate, Grimbergen
4-6-2026 19:35:12

Let op '!


12
Wandeltante
4-6-2026 19:19:29

We heeft er een hint?


2
Tarsis
4-6-2026 15:37:52

Ik worstel nog steeds met 2. Wie helpt?



pagina 1/2

U bent de enige bezoeker in dit gastenboek.