Myopogram 224



Om een bericht te plaatsen dient u in te loggen: Ga naar login pagina .

pagina /3

AnitaZ
1-5-2024 17:51:38

Superleuk, bedankt voor de boekenbon 🙏😃


V10
Gerda
20-4-2024 23:56:38

bedankt voor jullie hints


V10
Monique Waalwijk
20-4-2024 23:21:09

"Zwaai".


v10
Ria Delft
20-4-2024 23:18:23

ze moet (tenslotte overbodig wordende) af-zwaaien.


V10
Gerda
20-4-2024 00:46:27

Wie heeft er voor mij een hint.


V2
Bertie
11-4-2024 18:13:41

Dank je, Cornelius.


V21
Cornelius
11-4-2024 16:44:06

De beste raadgeefster.


V21
Bertie
11-4-2024 16:32:01

Wie heeft een precieze hint?


H15
Thea
10-4-2024 16:40:11

En dat is maar goed ook! ;-)


h15
Ria Delft
10-4-2024 15:56:19

haha, het is in alle geval bepaald zo dat er maar een persoon het beslissende woord heeft....


H15
Thea
10-4-2024 14:29:26

Sint bereikte zijn bestemming en de kleuter stelt een feit vast. Dat heeft dan niets met wijsheid te maken. Kleuters zijn ook niet wijs ;-) Het is dan geen zegswijze. Conclusie: het persoonlijk vnw.
Maar waarom dan dat met een schip eraan toegevoegd? Ook het arriveren aan de kade van een schip heeft een eigen, specifiek werkwoord. In dit geval het onbepaald vnw.
Vervolgens: de zegswijze kan ook. Voorspellen. vD zegt daarbij: van mensen en dieren, natuurverschijnselen, de tijd enz. En dan speelt ervaring en wijsheid wel een rol. Op grond daarvan weet je dat er iets gaat gebeuren. In dit geval is het meest gebruikelijke vnw. ook weer het onbepaalde voornaamwoord.
En om alles uit de omschrijving correct, met humor én cryptisch te interpreteren, lijkt me dat ik dan moet gaan voor het onbepaalde voornaamwoord.


H15
Ria Delft
10-4-2024 13:41:06

Thea, zowel de versie met het onbep. als dat met het pers vnw,. zijn een zegswijze, toch ?


H15
Ria Delft
10-4-2024 13:37:47

Bij de keuze tussen het persoonlijk vnw en het onbepaald vnw spelen hier verscheidene opties.
Ik heb hier kleutertaal het zwaarst laten wegen beseffende dat er heus geen kleuter is die er weet van heeft of aanvoelt dat je refererend aan een onzijdig z.nw. een onbep.vnw. dient te gebruiken....


H15
marietje ijsselstein
10-4-2024 11:19:54

Zelfde overweging hier.


H15
Thea
10-4-2024 11:01:40

Ja, herkenbaar. Omdat het bij dit soort omschrijvingen om meestal spreekwoorden of zegswijzen gaat heb ik tot nu toe gekozen voor de ‘schip’ versie. Ik ben benieuwd naar de andere meningen.


H15
marietje ijsselstein
10-4-2024 10:55:45

Mijn probleem zit hier in het derde woord.
Met 'vooruitkijkend' zou ik een onbepaald voornaamwoord verwachten, maar 'voor zich uitkijkend' en de verwijzing naar sint vraagt om een persoonlijk voornaamwoord. Maar met de verwijzing naar schip kan dan weer het onbepaalde bedoeld zijn.


H15
Koos
9-4-2024 20:35:35

Bedankt Thea. Ik ga nadenken.


H15
Thea
9-4-2024 19:21:12

Hier spreekt een wijze, profetische kleuter die het al vaker heeft meegemaakt.


H15
Koos
9-4-2024 17:28:54

Ik ben niet blij met mijn oplossing. Iemand een hint?


H37
marietje ijsselstein
9-4-2024 10:35:13

Dat heb ik ook, Ria.


H41
Henriëtte
9-4-2024 08:44:28

Bedankt Thea, ik had het helemaal mis. Ik heb nu de goede oplossing door jouw denkwerk.


V22
Koos
8-4-2024 19:57:29

Bedankt Ria


V22
Ria Delft
8-4-2024 18:34:40

ja Koos, je hebt er de keuze uit 2 slotwoordjes. Als je H41 hebt valt 1 ervan af.


V22
Koos
8-4-2024 18:23:26

Ik loop vast met het tweede deel. Wie heeft een hint?


H37
Ria Delft
8-4-2024 18:02:59

nog even over de kruimeldief, Marietje. het plaatje beeldt uit wat die weglopende dief op dat moment met de buit doet. Dat woord heb ik als oplossing.


H37
marietje ijsselstein
8-4-2024 17:59:54

Ja, je hint naar de oplossing die ik heb; ik dacht ook aan Boudewijn en zijn slotzin; en dat woord wijst wel op iets strafbaars. Maar de 'tors' versie niet. Maar het kan alleen maar dat zijn, dus discussie gesloten wat mij betreft.


H37
Ria Delft
8-4-2024 16:19:39

slot van Boudewijn de Groot's Testament:
waren die jeugdherinneringen dramatisch geweest, dan had hij i.p.v. "neem" wel "tors" gezongen.


H37
marietje ijsselstein
8-4-2024 15:21:44

Ik heb denk ik een verkeerde oplossing, want er zit niets wederrechtelijks in. Zou wel kloppen als het een woord van 8 letters zou zijn. Die kruimeldief bij de ZoekSnor is een van de oplossingen. Daar zie ik ook geen verband mee met mijn oplossing.


V11
Ria Delft
8-4-2024 14:05:40

Marietje , ja !


H37
Ria Delft
8-4-2024 14:04:40

Marietje nummertje 3 is in de omschrijving "in je zak steken en dan weglopen". Zie het kruimeldieffiguurtje in Zoeksnor "Zoemers of Brommers"


H37
marietje ijsselstein
8-4-2024 13:51:14

Met alle kruisletters kan ik een woord bedenken dat voldoen aan twee van de criteria die Ria beschrijft om 13:01:12, maar die wederrechtelijke berovingen zie ik er niet in.


V11
marietje ijsselstein
8-4-2024 13:37:24

Kan dit ook een passagier in een ander voertuig zijn?


H37
Ria Delft
8-4-2024 13:01:12

doe je met 1.dramatische gebeurtenissen in je jeugd, 2.altijd je sleutels, 3. wederrechtelijke veroveringen. Op alle drie wordt in de omschrijving gewezen.


H37
andriesje
8-4-2024 12:25:21

Heel graag een hint voor h37, heb wel de kruisletters maar.......


V6
Thea
8-4-2024 12:21:43

Ik snap 'm, dan moet de oplossing van Henderina 't zijn. Bedankt Ria.


V6
Ria Delft
8-4-2024 11:58:33

Het cryptische is. Hennie en Thea : het oplossingswoord gekoppeld aan "houding" gaat zowel op voor een twijfelaar als voor iemand met evenwichtsklachten.


H41
Thea
8-4-2024 11:51:32

Let in die bovenkamer op het 2de deel van het laatste woord uit de omschrijving.


V6
Hennie Steenwijk
8-4-2024 10:37:52

Thea mee eens.Die eigenschap heeft hij ook.Laat zich niet omkopen , is betrouwbaar waar hij voor staat.Dat aarzelende past niet bij een politicus.


H41
Henriëtte
8-4-2024 10:04:03

Ik zit te twijfelen over H41. Heeft iemand nog een goede hint??


V6
Thea
8-4-2024 09:41:17

Ik twijfel hier omdat er nog een andere oplossing is die ook zou kunnen.
Er is een persoonlijke eigenschap die ook leidt tot lang(er) nadenken en die je goed Omtzigt zou kunnen toedichten. Beide antwoorden vind ik niet zo cryptisch (of ik zie de clou niet).
V6 krijgt hiermee wel een politiek kleurtje: die houding die ik bedoel krijgt over het algemeen meer waardering dan die andere.


V6
Henderina
7-4-2024 23:12:49

Ik heb daar een synoniem voor aarzelende


V6
Ronald
7-4-2024 22:53:24

Iemand een hint? Ik zie het niet.


V27
Hennie Steenwijk
7-4-2024 18:35:09

Cornelius bedankt.Gesnapt.


V27
Cornelius
7-4-2024 18:14:18

007


V27
Hennie Steenwijk
7-4-2024 18:11:23

Wie heeft er een hint?


H26
Hennie Steenwijk
7-4-2024 18:10:50

LianneE-L bedankt .


H26
Lianne E-L
7-4-2024 17:14:53

Zeker wel, Hennie. Ria bedoelt ' zoek een keurig (woord voor) slapie.


H26
Hennie Steenwijk
7-4-2024 12:35:11

Ria bedankt voor je reactie maar slaat die wel.op h26?


h26
Ria Delft
7-4-2024 11:20:28

neusslijm is keurig snot. kouten is keurig lullen


H26
Hennie Steenwijk
7-4-2024 10:35:43

Wie heeft er een hint?


H9
Wandeltante
6-4-2024 19:43:19

bedankt Ria, had hem net gevonden.


H9
Ria Delft
6-4-2024 19:35:46

Ach arme beduidt : geen rijkeluis item.
Namelijk beduidt : de naam zegt het al.


H9
Wandeltante
6-4-2024 18:46:14

wie heeft er een hint?



pagina /3

U bent de enige bezoeker in dit gastenboek.